Metodologije beleženja | Magdalena Reiter & Andreja Kopač

10.04.| 18:00

Andreja Kopač bo v pogovoru z Magdaleno Reiter skušala peljati linijo od njenih zadnjih projektov oziroma zadnjega projekta Solo za dva glasova, ki ga je osnovala skupaj z Milanom Tomášikom in Anjo Golob vse do njenih zgodnejših del, ki jih je ustvarila na Poljskem in v še v Bruslju, ko je študirala na P.A.R.T.S.-u. (Tam je denimo spoznala Mateja Kejžarja, na povabilo katerega je tudi prišla v Slovenijo, kjer živi in ustvarja od 2002 naprej.) Njen opus je širok; med drugim zajema obsežno koreografsko delovanje na področju plesa in gledališča. Poleg avtorskih projektov denimo redno sodeluje z režiserko Matejo Koležnik; (nazadnje v Residenztheatru, premiera: 24. februarja 2018), in tudi z drugimi režiserji. Z Magdaleno Reiter se bova tako skušali dotakniti linije nekaterih izbranih predstav, za katere sama pravi, da so jo najbolj zaznamovale in na ta način razpreti pogled v metodologijo njenega dela, ter v tenkočuten jezik, ki zaznamuje njene predstave.
Biografiji

Magdalena Reiter je poljska plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki živi in ustvarja v Sloveniji. Po končanem študiju na Nacionalni baletni šoli v Gdańsku in bruseljskem P.A.R.T.S.-u je ustvarila številne koreografske stvaritve v neodvisnih produkcijah, za Polish Dance Theatre-Poznan Ballet ali Bodhi Project. Za svoje predstave je bila nagrajena v Sloveniji in tujini. Kot koreografinja je sodelovala pri gledaliških, filmskih in opernih produkcijah (z Matejo Koležnik, skupino De Tijd, Janezom Burgerjem, Matjažem Bergerjem, Stevenom van Watermullerjem za Flamsko opero), kot plesalka pa je med drugim sodelovala z Johanne Saunier, Matejo Bučar in Matjažem Faričem. Deluje kot plesna pedagoginja in mentorica (Avstrija, Francija, Belgija, Poljska, Hrvaška, Slovenija, id.). Je ustanoviteljica in umetniška direktorica zavoda Mirabelka in VIBRE – mednarodnih poletnih plesnih delavnic v Ljubljani.

Dr. Andreja Kopač je publicistka, urednica in dramaturginja. Leta 2016 je doktorirala na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani pod mentorstvom Dr. Rastka Močnika. Do sedaj je delovala na različnih področjih; kot organizatorka, performerka, moderatorka, mentorica in raziskovalka. V zadnjem času največ deluje kot dramaturginja in sodelavka pri domačih in mednarodnih umetniških projektih. Je gostujoča mentorica na salzburški akademiji eksperimentalnih plesnih umetnosti SEAD, poučuje na SVŠGL v Ljubljani (gledališki in plesni oddelek) in na AMEU – Akademiji za ples. V letu 2013 je za dosežke na področju pedagoškega in dramaturškega dela prejela Plaketo Mete Vidmar, v letu 2016 pa nagrado Ksenije Hribar. Od konca leta 2017 je urednica revije Maska.

===============================================

Metodologije beleženja sodobnega plesa je v formi dokumentacije oziroma beleženja koreografsko-dramaturških parov, izvajan v obliki javnih strokovnih dogodkov, in sicer na temo beleženja metodologij ženskih avtoric slovenskega sodobnega plesa. Beleženje bo potekalo tako, da bosta predvidoma vsakič znova na javni diskusiji sodelovali izbrana umetnica (plesalka oziroma koreografinja) in kritičarka oziroma teoretičarka, ki bo osvetlila avtoričin opus iz izbrane perspektive

Cilj projekta je začetek sistematične refleksije in dokumentacija metodologije sodobnega plesa v slovenskem prostoru, z željo omogočiti dostopnost informacij o sodobnem plesu strokovni in širši javnosti.

Popisovanje jezika ženskih koreografinj od konca osemdesetih let naprej kot popisovanje preslišanih glasov tako ni omejeno le na generacije, temveč na beleženje posamičnih praks in postopkov v različnih časovnih obdobjih, ki so predstavljeni skozi dramaturške pogovore, v čemer se povezujeta dva procesa: beleženje koreografskih postopkov in dramaturgija plesa.

http://emanat.si/si/izobrazevanje/?tag=belezenje

 

FB dogodek