10.11.2015 | 18:00
Maja Delak že več kot dvajset let pomembno oblikuje slovenski umetniški prostor kot nagrajena koreografinja, plesalka in performerka, pedagoginja ter nosilka še drugih kulturnoumetniških vlog. V Metodologijah beleženja bomo poskušali nemogoče: o obširnem opusu govoriti v podrobnostih in posploševalno. Izpostavili bomo ključne vsebine, ki jo vznemirjajo, in sicer: razvoj koreografskega in plesnega jezika, vpliv sodelavcev na izbor ustvarjalnih postopkov, teme in vsebine, različni formati njenih predstav in poskušali ostati optimistični glede ustvarjanja v obstranski panogi imenovani sodobni ples. Poudarek bo na delu v zadnjih osmih letih, po potrebi pa se bomo vrnili tudi nazaj v zgodnejša ustvarjanja.
Maja Delak je koreografinja in plesalka, ki je študirala sodobni ples na CNDC L’Esquisse v Angersu v Franciji in na številnih plesnih seminarjih. Bila je članica v mednarodni plesni skupini En-Knap med letoma 1993 in 2002 ter idejna vodja realizacije gimnazijskega programa za sodobni ples, ki ga izvaja Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana. V opusu štirinajstih predstav je prepotovala številne svetove, ki se, kljub različnim tematikam in načinom dela, kot presečne množice družijo v sidrišče avtoričine plesne poetike, v kateri vedno bolj jasno določa metodologije sodobnega plesa. Leta 2006 je ustanovila zavod EMANAT, v katerem si prizadeva za afirmacijo sodobnega plesa – tako s produkcijami predstav kot s knjižnim programom (zbirka Prehodi) ter izobraževanjem (AGON).
Leta 2010 je prejela nagrado Prešernovega sklada za predstave Drage drage, Serata Artistica Giovanile in Poti ljubezni in njen neprecenljivi prispevek k afirmaciji sodobnega plesa. Leta 2013 je bila na festivalu Gibanica predstava Sramota nagrajena kot najboljša predstava platforme, z Lukom Prinčičem pa sta v istem letu prejela nagrado Liberalne akademije zlata ptica za umetniške dosežke na uprizoritvenem področju.
Maja Šorli dela kot raziskovalka na AGRFT UL ter kot dramaturginja, avtorica besedil, pedagoginja in ustvarjalka na področju novih medijev. Doktorirala je leta 2011 na AGRFT UL. Leta 2014 je izdala monografijo Slovenska postdramska pomlad pri založbi Knjižnica MGL. Je članica mednarodne raziskovalne skupine STEP ter Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije. Je tudi glavna urednica Amfiteatra, revije za teorijo scenskih umetnosti.