Pogovor o koreografskih praksah #2: Tomažin & Leskovšek

31.03.2015 | 17:00

Pogovor na temo koreografskih praks bo potekal med avtorico, plesalko in vokalistko Ireno Tomažin in dramaturginjo in teoretičarko Niko Leskovšek.

V okviru pogovora na temo koreografskih praks, drugem po vrsti, se bomo posvetili Ireni Tomažin, ustvarjalki mlajše generacije, ki že ima za sabo avtorsko prepoznaven in unikatno izoblikovan opus. Njeno raznorodno ustvarjanje na kratko največkrat povzamejo kot »koreografijo glasu«. Giblje se med tradicijo in performativnim sedanjikom, morda pa v svoji pojavnosti še najbolj ustreza efemerni naravi plesa. Dogodek je zamišljen kot neke vrste »srečevanje glasov«, kar je tudi naslov zadnje knjige, ki jo je Irena uredila in konceptualno avtorsko zasnovala.

O Metodologijah beleženja

V slovenskem prostoru sodobnih scenskih umetnosti v zadnjih dvajsetih letih nimamo dokumentacije področja metodologij in postopkov, ki so jih razvili slovenski plesni ustvarjalci, tako koreografi kot plesalci (predvsem ženske avtorice), zaradi česar se dokumentacije in refleksije na področju sodobne plesne umetnosti lotevamo nekoliko drugače. Refleksijo sodobnega plesa poskušamo pomakniti k beleženjem koreografskih praks in postopkov, ki postavlja zapisovalca na pomembno mesto plesnega diskurza. Zapisovanje koreografije bi na ta način skušalo beležiti ravno tiste trenutke plesne govorice, ki se po definiciji sproti zabrisuje. Ravno zato zapisovanje plesa ne more nikoli v celoti uiti partikularnosti lastne forme, zaradi česar je nujno vzpostaviti jasen teoretski fokus zapisovanja.

Večletni projekt Metodologije beleženja sodobnega plesa bo v formi dokumentacije oziroma beleženja koreografsko-dramaturških parov, izveden v obliki javnih strokovnih dogodkov, in sicer na temo beleženja metodologij ženskih avtoric slovenskega sodobnega plesa. Serija pogovorov o koreografskih praksah bo vsakič skonstruirana na dvodelen način, v katerem bo najprej predstavljeno avtoričino delo (opus), kasneje pa bo avtorica v diskusiji osvetlila tudi lasten metodološki princip. Cilj ob tem ostaja enak, in sicer začetek sistematične refleksije in dokumentacija metodologije sodobnega plesa v slovenskem prostoru, z željo omogočiti dostopnost informacij o sodobnem plesu strokovni in širši javnosti.

Organizacija: Emanat in Pritličje

FB DOGODEK