Metodologije beleženja: Sinja Ožbolt & Saška Rakef

15.12.2015 | 18:00

V 7. pogovoru bosta plesalka, pedagoginja in koreografinja Sinja Ožbolt ter dramaturginja in dramatičarka Saška Rakef zasledovali (I)zgubljeno predstavo. Sinjino prvo in nikoli predstavo. Katere fragmenti so vpisani v več kot petnajst njenih avtorskih predstav. V okroglih linijah. S prekinitvami. Kot eros tanatos. Kot dvojna DNK vijačnica. Kot odsev razcepljenosti sodobne osebnosti. V katero je vedno ujeta zgodba. Kot najkrajša razdalja med človekom in resnico.

Biografiji

Sinja Ožbolt se je plesno izobraževala na šolah in mnogih seminarjih doma in v tujini. Študirala je na AGRFT smeri dramska igra in svoje znanje izpopolnjevala na London Contemporary Dance School v Angliji. Plesno pot je kot plesalka in koreografinja nadaljevala in ustvarjala v sodobnih plesnih skupinah in gledališčih kot so: Studio za sodobni ples, EG Glej, SNG Drama, Mestno gledališče ljubljansko, Slovensko mladinsko gledališče, Koreodrama Ljubljana, Plesni Teater Ljubljana. Bila je ustanovna članica Plesnega Teatra Ljubljana (1984), kjer tudi članica Umetniškega vodstva, in Društva za sodobni ples Slovenije (1996). Je avtorica zasnove in umetniški vodja sodobno-plesnega programa “Delavnice in Dancelabi” v Plesnem Teatru Ljubljana. Z Rokom Vevarjem sta v letih od 2008 in 2011 zasnovala program Festivala plesnih perspektiv UKREP. Od leta 2010 je plesna pedagoginja na SVŠGL, Umetniški gimnaziji, smer sodobni ples.

Saša Rakef je študirala Performance Arts na Central School of Speech and Drama v Londonu in trenutno končuje magisterski študij režije na ljubljanski AGRFT. Njene drame so bile predstavljene na festivalih (The Camden Fringe Festival, Roundhouse, London; Festival Patos(off)iranje, Srbija; The Accidental Festival, London; Interplay Europe, Liechtenstein; European Dreams Festival, NY; Teden Slovenske drame, Borštnikovo srečanje …) in objavljene v revijah Dialogi, Mentor in Sodobnost. Med pomembnejše dosežke se beležijo nominacija za Grumovo nagrado za dramsko besedilo Dom, nagrada Branislav B Čubrilović za najboljšo predstavo (Medea Blossoming) na 4. Multimedijskem mednarodnem festivalu Patos(off)iranje, Srbija ter uvrstitev na prestižna festivala radijske igre Grand Prix Italija in Prix Nova Bukarešta z radijsko igro Ženska bomba po dramskem tekstu Ivane Sajko (adaptacija besedila in dramaturgija). Deluje v Uredništvu za kulturo Radia Slovenija.

O projektu ‘Metodologije beleženja’:

V slovenskem prostoru sodobnih scenskih umetnosti v zadnjih dvajsetih letih nimamo nobene dokumentacije področja metodologij in postopkov, ki so jih razvili slovenski plesni ustvarjalci, tako koreografi kot plesalci (predvsem ženske avtorice), zaradi česar se dokumentacije in refleksije na področju sodobne plesne umetnosti lotevamo nekoliko drugače. Refleksija sodobnega plesa poskušamo pomakniti k beleženjem koreografskih praks in postopkov, ki postavlja zapisovalca na pomembno mesto plesnega diskurza. Zapisovanje koreografije bi na ta način skušalo beležiti ravno tiste trenutke plesne govorice, ki se po definiciji sproti zabrisuje. Ravno zato zapisovanje plesa ne more nikoli v celoti uiti partikularnosti lastne forme, zaradi česar je nujno vzpostaviti jasen teoretski fokus zapisovanja.

več na
http://emanat.si/si/izobrazevanje/?tag=belezenje

FB DOGODEK